zespół napięcia przedmiesiączkowego
Life Style

Zespół napięcia przedmiesiączkowego – JAK SOBIE RADZIĆ Z PMS

Zespół napięcia przedmiesiączkowego potrafi dawać się we znaki, dlatego jeśli należysz do tej grupy jak ja – to koniecznie przeczytaj jak sobie radzić z PMS!

Zespół napięcia przedmiesiączkowego

My kobiety – całe życie musimy się zmagać i dzielnie znosić okres co miesiąc!

Nie mam ani jednej znajomej której nie doskwierał by PMS. Stopień nasilenia i jego czas trwania są oczywiście różne, ale prawdą jest że zespół napięcia przedmiesiączkowego dotyka praktycznie każdą kobietę.

Co ciekawe, PMS nie zawsze jest taki sam i w wieku 20 lat może być całkowicie nie odczuwalny, a w wieku 30 lat już zdecydowanie bardziej. To prawda że za zespół napięcia przedmiesiączkowego głównie odpowiadają hormony a dokładniej, intensywny spadek progesteronu przed samym rozpoczęciem cyklu.

 

PMS zespół napięcia przedmiesiączkowego

OBJAWY PMS

  • rozdrażenienie, wahania nastroju
    smutek, gniew
  • opuchnięte nogi, palce
    bolesność piersi (znasz to? :))
  • problemy z trawieniem
  • ospałość, zmęczenie bez powodu
  • brak energii
    bóle brzucha
    wypryski
    zatrzymywanie wody w organiźmie
  • bezsenność
  • bóle głowy

Najczęściej jest tak, że zespół napięcia przedmiesiączkowego daje kilka objawów naraz – jestem przekonana że to znasz :). U mnie co miesiąc występuje rozdrażnienie (a jakże), bolesność piersi i brak energii. Tak sobie myślę, dlaczego PMS nie może się objawiać nadmiarem energii, poczuciem humoru itp? Było by pięknie!

Zespół napięcia przedmiesiączkowego PMS

Sposoby na Zespół napięcia przedmiesiączkowego

Zioła na PMS

Dobroczynne działanie ziół pomoże Ci złagodzić objawy PMS, uspokoić emocję i przy długotrwałym stosowaniu – także hormony. Najlepiej wybrać zioła o działaniu łagodzącym, przeciwbólowym. Zioła które polecam to

  • Melisa, rumianek, siemię lniane, niepokalanek mnisi (reguluje gospodarkę hormonalną i poprawia wygląd skóry – piję od tygodnia :))

Techniki relaksacyjne na zespół napięcia

Przy dokuczliwym rozdrażenieniu i smutku świetnie się sprawdza relaksacja, którą polecam tak naprawdę zawsze nie tylko przy zespole napięcia przedmiesiączkowego. Joga, pilates, medytacja – to wszystko pozwoli wyciszyć i uspokoić umysł, a tym wpływasz na ciało i swoje samopoczucie.

Odpowiednia dieta łagodzi PMS

Niestety chęć na słodkie przy PMS jest bardzo wzmożona, ale lepiej zrezygnować z nadmiaru słodyczy gdyż one pogorszą Twoje samopoczucie. Dobrze jest wprowadzić do diety więcej witamin, minerałów które masz w owocach i warzywach. Zrezygnuj z kawy i alkoholu, tłustych potraw bo one działają podobnie jak słodycze. Warto jeść banany, orzechy, ryby i produkty pełnozbożowe. Zadbaj także o odpowiednią dawkę kwasów NNKT znajdziesz je np. W oleju lnianym albo oleju z pestek dyni.

PMS

Aktywność fizyczna

Ruch jest zdrowy ale przy PMS najlepiej umiarkowany. Sama zawsze rezygnuję z większych ćwiczeń, staraj się słuchać swojego organizmu. Jestem zwolennikiem ruchu takiego, na jaki pozwala mi organizm i samopoczucie – a przy PMS dobrze się sprawdzi spacer który dotlenia, jazda na rowerze czy pływanie. Wiem że są dziewczyny które normalnie robią plany treningowe podczas zespołu napięcia przedmiesiączkowego, ale tak jak wspomniałam wyżej – każdy organizm jest inny.

Rób to co kochasz a zespół napięcia przedmiesiączkowego (prawie) minie

To jest mój kolejny sposób na łagodzenie skutków PMS 😀 Jeśli robisz to co Ci sprawia przyjemność wydzielasz endorfinę ale także poprawiasz sobie humor. Czujesz się lepiej a to wpływa na Twój stan psycho – fizyczny. Jeśli się zajmiesz czymś co lubisz, oderwiesz na chwilę myśli a to jest zbawienne w tym trudnym okresie dla kobiet :).

Jeśli możesz sobie pomóc sama na zespół napięcia przedmiesiączkowego, to dlaczego nie spróbować? Wiem że czasami są bardzo ciężkie te dni i niektóre moje znajome nawet z łóżka nie wstają. Niektórzy lekarze przepisują leki antykoncepcyjne, także antydepresanty. Możesz leczyć PMS farmakologicznie, natomiast ja zachęcam Cię do spróbowania także wyżej wymienionych sposobów. Niestety nie działają tak szybko jak leki, ale są naturalne!

Toskania

Kochana, napisz proszę jak Ty sobie radzisz gdy masz zespół napięcia przedmiesiączkowego? Jak to u Ciebie wygląda? Będę bardzo wdzięczna! Moja grupa kosmetyczna Sekrety Piękna także na Ciebie czeka tu

Ściskam mocno

Marta

Czytaj także...

21 Comments

  1. wioletta zebrzydowice says:

    ja się czuję jakbym umierała za każdym razem gdy mam okres bez tabletek przeciwbólowych mało co pomaga niestety

    View Comment
  2. anna warszawa says:

    mi jedyne co pomaga to lampka czerwonego wina 😀

    View Comment
  3. dagmara says:

    ja cały okres dojrzewania miałam ogromne bóle już przed okresem. co ciekawe lekarka mi tabletki antykoncepcyjne przepisała też tak miałyście? Rzeczywiście trochę mi pomogły ale znowu hormony mi zleciały

    View Comment
    1. Marta Pardyak says:

      akurat ja na bóle menstruacyjne nie stosowałam tabletek antykoncepcyjnych ale wiem że tak właśnie lekarze przepisują i podobno działa 🙂

      View Comment
  4. Ula says:

    A co na silne bóle brzucha

    View Comment
    1. Renata Dąbrowa says:

      Tabsy przeciwbólowe

      View Comment
    2. Marta Pardyak says:

      z naturalnych sposobów powinien pomóc rumianek ewentualnie melisa

      View Comment
  5. d.2.1.1. says:

    polecam okłady z rumianku na podrzusze działa łagodząco

    View Comment
  6. Patrycja 19 says:

    ćwiczenia sport umiarkowanie oczywiście

    View Comment
  7. ludmiła nawarska says:

    aa dziewczyny!!! krwawnik pijcie i rumianek najlepsze zioła na bóle menstruacyjne sama od kąd zaczęłam stosować jestem wniebowzięta bo w końcu funkcjonuję

    View Comment
  8. Sas says:

    Rumianek jest najlepszy łagodzi PMS 📍📍📍

    View Comment
    1. to ja 123 says:

      na mnie rumianek nie działa :/

      View Comment
      1. Marta Pardyak says:

        MOŻE STOSUJESZ zbyt krótko?

        View Comment
  9. 📍📍📍📍 says:

    Ja przed każdym okresem wyglądam jak wulkan nie mogę sobie z tym poradzić mam za duzo androgenów 🤦🤦

    View Comment
  10. ws.91 says:

    na PMS najlepsze są słodycze poprawią humor no i lampka czerwonego wina a do tego jakaś dobra kąpiel spróbojcie!

    View Comment
    1. Marta Pardyak says:

      tak kąpiel super sprawa na PMS ale nie każdy ma wannę 😀

      View Comment
  11. daj daj daj says:

    ja polecam mieszanki ziołowe które łagodzą objawy PMS no i oczywiście CZEKOLADA 😀 😀

    View Comment
    1. Marta Pardyak says:

      czekolada to podstawa w sumie zapomniałam o niej napisać 😀

      View Comment
  12. eluwina says:

    U MNIE PRzez policystyczne jajniki okres jest zawsze masakryczny ratuje sie ziółkami ale reszte sposobów sprawdzę

    View Comment
    1. Marta Pardyak says:

      jakie ziółka stosujesz na PMS?

      View Comment
      1. eluwina says:

        rumianek 🙂

        View Comment

Wiem że masz opinię na ten temat chętnie ją przeczytam!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.