Ogólne

Domowe sposoby na bezsenność

Bezsenne noce, niewyspanie, znasz to? Jeśli tak to moje sposoby na bezsenność – gwarantuję że działają, sprawdziłam na sobie! 🙂

Bezsenność – przyczyny

Niestety jeżeli chodzi o przyczyny które powodują nieprzespane noce, to jest ich bardzo dużo. Osobiście uważam, na bazie swoich doświadczeń że bezsenność zawsze jest spowodowana … natłokiem myśli. Wiem po sobie, jak ciężko jest zasnąć gdy masz jakiś problem do rozwiązania, trudną sytuację życiową itp. Nie wszyscy potrafią “odciąć” myśli przed spaniem, co więcej – to właśnie w chwili gdy jesteśmy już po całym dniu, przez nasz umysł przelewają się wszystkie wydarzenia.

Domowe sposoby na bezsenność możesz spróbować gdy dolega Ci:

  • Astma i napady duszności
  • Wysokie ciśnienie krwi
  • Niewywietrzony pokój, suche powietrze
  • Menopauza
  • Bezdech senny
  • Niewydolność płucna lub krążeniowa
  • Antydepresanty (niektóre powodują mocny sen, a niektóre wręcz na odwrót)

Mimo wszystko, skłaniam się do zdania, że największe problemy ze snem powoduje stres. To on wpływa na to że się ciągle martwimy i lękamy, a stan psychiczny zawsze przekłada się na efekty fizyczne.

Bezsenność czasami jest chwilowa, ale potrafi trwać nawet kilka miesięcy! Jest to bardzo złożony problem, i jeśli u Ciebie utrzymuje się dłużej niż tydzień – polecam się skonsultować z lekarzem.

zasypianie

Skuteczne sposoby na bezsenność

Regularne godziny zasypiania

Bardzo ważne jest żeby organizm działał w rytmie dobowym, i żeby miał wyznaczony czas na spanie o tej samej porze. Jeśli raz chodzisz spać o 22, a raz o 1 w nocy – to organizm zaczyna się rozregulowywać, ponieważ sam nie wie w którym trybie ma działać Staraj się chodzić spać i budzić mniej więcej o tych samych godzinach – to naprawdę pomaga!

 

Sposób na bezsenność – łóżko jest do spania!

W czasach zdalnej pracy, dużo osób przenosi swoje biuro do łóżka, i sama wiem to najlepiej że jest to wygodne. Niestety nie jest to dobry sposób na oddzielenie strefy relaksu – spania od strefy zawodowej, bo wszystko łączy się w jednym miejscu. Bardzo ważne jest żeby mieć swoje miejsce pracy, jak i wypoczynku. Nie przemieniaj łóżka w biuro mobilne, na dłuższą metę nie tylko się zastaniesz ale i będziesz mieć problem z zasypianiem.

sposoby na bezsenność

Nie pij alkoholu przed snem

Wszyscy mamy za sobą imprezy zakrapiane procentami 

Jednak alkohol powoduje działanie pobudzające ( mam na myśli coś więcej niż lampkę wina ;)) i w związku z tym, picie go przed snem nie spowoduje że jest to dobry sposób na bezsenność.

Olejek CBD na bezsenność

Od kilku dni mam przyjemność testować ekstrakt z kwiatów konopii siewnych czyli olejek CBD Kanaste. Mimo iż sama stosuję go głównie w celach lepszego zasypiania i samopoczucia, to olejek ma o wiele więcej właściwości – ułatwia koncentrację, pomaga radzić sobie ze stresem, a także bólem! 

sposoby na lepszy sen
Olejek stosuję dwa razy dziennie, podjęzykowo – mi wystarczyło zaledwie 0,5 ml x 2 czyli 1 ml by już po pierwszym dniu nie budzić się w nocy jak to zawsze miałam w zwyczaju :(.

Dodam, że mój wybór olejków Kanaste nie był przypadkowy – są one przebadane laboratoryjnie, są bezpieczne w stosowaniu i nie odurzają! No i do tego to bardzo wydajny produkt, olejek ma 30 ml z czego zużywam 1 ml dziennie 🙂

Zachęcam Cię do wypróbowania olejków CBD Kanaste jeśli masz problem z zasypianiem, nadmiernym stresem czy koncentracją. Produkty są polskie i naturalne! Specjalnie dla Ciebie mam rabat aż 20% na te olejki – wystarczy że dużymi literami wpiszesz SEKRETYPIEKNA w zamówieniu 🙂 

sposoby na bezsenność

Pij herbatki ziołowe na dobry sen

To jeden z tych sposobów, które mi bardzo pomogły. Niestety jak bywa z ziołami, efekty są widoczne po dłuższym stosowaniu. Mimo wszystko, warto korzystać z cudów natury, bo jest to skuteczny sposób na bezsenność jaki znam. Polecam pić przed snem melisę, lub rumianek. Są również specjalne herbatki ziołowe na sen, uspokajające.

 

Wycisz się przed snem

To jest absolutnie ważne na spokojną noc – wyciszenie! Ile osób przed snem “jeszcze tylko” sprawdzi instagrama czy facebooka? Tysiące 

Jesteśmy niewolnikami internetu, ale dobrze go wycisz na dobranoc, chyba że – chcesz posłuchać relaksującej muzyki. Jest to jeden z moich ulubionych sposobów zasypiania, i co ważne – praktycznie zawsze działa! Niejednokrotnie zasypiałam z relaksującą muzyką na słuchawkach. Mając na myśli wyciszenie mam też na uwadze większy relaks, czytanie książki, może jakaś joga.

domowe sposoby na bezsenność

Nie oglądaj telewizji przed spaniem

Podobnie jak z social media, tak i telewizja nie wpływa dobrze na wyciszenie i ułatwienie zasypiania. Zauważ, że wiele osób po oglądaniu bardzo emocjonującego filmu nie może zasnąć. Co jest tego powodem? No właśnie emocje.

Jeśli oglądasz film, to po nim zrób sobie chwilę na wyciszenie a dopiero potem spróbuj zasnąć. Wiem że niektórzy “na zaśnięcie” włączają jakieś filmy do oglądania, co nie jest dobre także z powodu promieniowania elektromagnetycznego.

Jeśli jednak już ktoś chce się trzymać tego sposobu, to niech to będzie film spokojny i bardziej familijny niż wstrząsający i dramatyczny. Również tutaj zamiast telewizji polecam wyciszyć się z pomocą olejku CBD – efekty będziesz widzieć już po kilku zastosowaniach 🙂

domowe sposoby na bezsenność

 Kanaste oferuje „Gwarancję Szczęścia”, więc jeśli nie pokochasz CBD, produkt nie spełni oczekiwań i jeśli to Twoja pierwsza buteleczka i od zakupu nie minęło więcej niż 30 dni, zwrócą Ci całość kosztów. To naturalny produkt, nie zaszkodzi, a może pomóc. 

Na sam koniec, jeśli te domowe sposoby na bezsenność nie pomogą Ci – spróbuj konsultacji z lekarzem, a dopiero potem nastaw się na leki. Pamiętaj proszę że najlepszym lekiem jest zawsze natura i spokój. Wiem że są sytuacje gdy trudno stan równowagi zachować, dlatego z powyższych sposobów warto regularnie korzystać, a nie tylko gdy cierpisz na bezsenność.

Może masz swoje skuteczne sposoby na zasypianie? Napisz w komentarzu, chętnie uzupełnię o nie wpis!

Przy okazji social media – zapraszam na mojego instagrama @martapardyak

Ściskam mocno,

Marta

 

 

 

Czytaj także...

15 Comments

  1. Bianka says:

    Ja polecam zmianę materaca w przypadku problemów ze snem, u mnie pomogło, a wcześniej wiele sposobów zawiodło.

  2. Gregory says:

    W moim przypadku powodem problemów ze snem było wieczorne objadanie się. na noc potrafiłem zjeść dość spory posiłek przed snem i potem pojawiły się problemy z zasypianiem. Co bym nie robił, nic nie pomagało, zdałem sobie sprawę co jest bezpośrednią przyczyną mojej bezsenności i staram się tak jak tam piszą jeść ostatni posiłek 2-3 godziny przed snem i staram się żeby był jak najbardziej lekkostrawny.

  3. wawka says:

    w moim przypadku dobrze się sprawdza muzyka relaksacyjna bardzo polecam!

  4. U mnie jakby zanikało spijanie kawy. Rano to obowiązkowo, ale postaram się to zmienić. No i poranna kawa w pracy. To nawyk którego chciałabym się pozbyć. Po południami raczej jeden kubek kawy i starcza. Bardzo późno zaczęłam spijać kawę i chciałabym pozbyć się picia kawy.

  5. czasem zdarza się zasnąć przy włączonym radiu. Telewizji wieczorem staram się nie oglądać żeby oczy odpoczęły.

    1. Marta Pardyak says:

      dokładnie, ja też się tak staram – unikać całkowicie promieniowania elektromagnetycznego 🙂

  6. Dużo słyszałam o olejkach CBD właśnie. Ciekawa jestem czy faktycznie są tak skuteczne

    1. Marta Pardyak says:

      stosuję je już ponad tydzień regularnie, i obietnica Kanaste rzeczywiście potwierdza się – czujesz większy spokój i opanowanie polecam!

  7. Anonim says:

    Polecam meliskę przed snem 😉

  8. Olga says:

    Chętnie sprawdze Twoje sposoby na urlopie. Zobaczymy czy na mnie zadziałają

    1. Marta Pardyak says:

      jestem przekonana że tak! 🙂

  9. waaldeczek says:

    jeszcze niedawno wieczorem spijałem kawę i miałem problem z zaśnięciem. Teraz bez wieczornej kawy zasypiam szybko. Postaram się w ogóle nie spijać kawy nawet porannej ale będzie to trudne.

    1. Marta Pardyak says:

      kawa przed snem nie jest wskazana bo podnosi ciśnienie a nie obniża 🙂 Rano możesz pić spokojnie kawę, sama bardzo lubię! :0

  10. Ja przed snem odstawiam smartfona, komputer i telewizor (wszystko co emituje tego typu światło). Oczy odpoczywają i łatwiej mi się zasypia!

    1. Marta Pardyak says:

      dokładnie tak, zaleca się żeby przed snem odstawić wszystkie urządzenia 🙂

A Ty co o tym sądzisz? :)