Uroda

Dlaczego pestki dyni powinny być w Twojej diecie

Dlaczego pestki dyni powinny być w każdej diecie? Powodów jest co najmniej kilka! Mimo że dynia kojarzy nam się z Halloween, warto korzystać z pestek dyni, które są dostępne cały rok!. Jeśli jeszcze nie wprowadziłaś do diety pestek dyni, rób to czym prędzej, ale najpierw przeczytaj dlaczego warto jeść pestki dyni!

Dynia jest świetnym składnikiem kulinarnym – osobiście, uwielbiam ciasto dyniowe (tak rzadko można je dostać :/) i krem dyniowy (mniammm). Szczególnie zimą, gorące potrawy z dyni są niezwykle smakowite. Niestety dynia ma to do siebie, że jest sezonowa. Na szczęście, jej pochodna – pestki dyni są dostępne cały rok i z tego powinnyśmy korzystać! Dlaczego pestki z dyni są wartościowe dla naszej skóry i zdrowia? Oto powody!

Pestki dyni – znakomity antyoksydant

Na pewno wiesz – aby zachować zdrowie i piękny wygląd, należy się chronić przed wolnymi rodnikami. Już kilka razy wspominałam, że wolne rodniki to takie małe wredne szkodniki które powodują: szarą, ziemistą skórę, zatkane pory, tłuste włosy ale też astmę, a nawet raka płuc

 

Aby się przed nimi chronić, należy stosować antyoksydanty. Topowym antyoksydantem jest witamina C, o której piszę tu. Pestki z dyni, zawierają znaczne ilości witaminy C oraz innych wartościowych antyoksydantów. Karotenoidy w połączeniu z witaminą C, maksymalnie chronią komórki skóry przed wolnymi rodnikami – głównie przed szybszym starzeniem, tzw. stresem oksydacyjnym.

pestki dyni chronią skórę przed zmarszczkami, przebarwieniami i szarą skórą!

pestki z dyni
pillsbury.com

Pestki z dyni – bogactwo minerałów

To jest naprawdę niesamowite, że w takiej małej ilości pestek  dyni może być aż tyle dobrodziejstw dla skóry. Wyobraź sobie, że te małe pestki z dyni zawierają ogromne wartości odżywcze. Fakty są takie, że pestki z dyni są w bogate w

witaminy z grupy B, cynk, żelazo, miedź, argininę, lizynę, kwas oleinowy, magnez.

 

Taka kompilacja sprawia, że pestki mają rewelacyjne działanie na włosy i skórę:

  • nawilżają i wygładzają włosy
  • niwelują zaskórniki i wypryski
  • matowią skórę i zapobiegają błyszczeniu
  • pobudzają wzrost nowych włosów
  • wzmacniają paznokcie
  • niwelują trądzik
  • wyrównują koloryt skóry
  • zmniejszają zmarszczki i bruzdy

 

Pestki dyni na ODCHUDZANIE

Pestki pomagają też regulować przemianę materii, a to dzięki temu, że zawierają wysoki poziom błonnika. Regularne spożywanie pestek dyni zapewnia szybsze usuwanie toksyn z organizmu, a to objawia się zdrową i wypoczętą skórą, brakiem problemów z zatrzymywaniem wody.

Pestki dyni na depresję

Te małe dobrodziejstwa dyni to jedno z najbogatszych źródeł tryptofanu (jest przekształcany w serotoninę), pomagają zwiększyć poziom serotoniny w organiźmie. Serotonina wzmacnia pracę układu nerwowego, zapobiega depresji i nerwicy.

Pestki dyni
eatseed.com

Pestki dyni na odporność i zdrowe serce

Nie ukrywam, że wprowadziłam do diety pestki dyni właśnie z tego powodu. Dynia wzmacnia naszą odporność dzięki wysokiej zawartości fitoestrogenów, antyoksydantów, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych – omega 3 i omega 6. Wysoka zawartość NNKT powoduje, że pestki z dyni wspaniale stabilizują i wzmacniają pracę serca. Ponadto, pestki dyni regulują cholesterol w organiźmie, ograniczają odkładanie się “złego” cholesterolu, co jest szczególnie ważne dla cukrzyków.

Jak spożywać pestki z dyni?

Kochana, najprościej – na surowo 🙂 Aby zachować wszelkie wartości odżywcze, w tym zdrowe tłuszcze trans, spożywaj je jako dodatek do zupy, makaronów, ryżu itp. Możesz dodać pestki do jogurtu, budyniu, posypać nimi kanapki czy też rybę. Możesz również podprażyć pestki z dyni (od czasu do czasu) – surowe nasiona mogą być pieczone na przy niskiej temperaturze w piecu (nie więcej niż 90 stopni) przez około 15-20 minut. Również w tym przypadku możesz je dodawać do ulubionych dań.

Może macie jakieś swoje przepisy z dynią? Dajcie znać koniecznie!

Buziaki!

4 komentarze

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: