Life Style

Mięso z indyka – wartości odżywcze i działanie

Mięso z indyka zawiera wyjątkowe wartości odżywcze, jednak na jego temat powstało wiele mitów. Czy warto jeść mięso z indyka i dlaczego tak? Zapraszam na wpis! 🙂

Mięso z indyka – właściwości

Indyk należy do tzw. białego drobiu, które zawiera mniejsze ilości cholesterolu i mioglobiny (barwnika) niż mięso czerwone. Dlatego też, często się mówi że indyk to “chude mięso”. Mięso z indyka ma niską zawartość tłuszczu (filet bez skóry, udo bez skóry), a za to masę drogocennych składników budulcowych i odżywczych dla zdrowia!

Co zawiera mięso z indyka:

  • wysoka zawartość białka
    składnik niezbędny! od narodzin, który odpowiada za zdrowe kości i budowę mięśni. Zauważ, że sportowcy i dietetycy zawsze zwracają uwagę na to, aby w diecie była zrównoważona ilość białka. Bez niego nie ma co budować masy mięśniowej, ale również i mocnych kości
  • niska zawartość tłuszczów nasyconych
    tłuszcze te odpowiadają za wyższy cholesterol, a to może prowadzić do problemów z wątrobą.
    Dlatego zaleca się spożywanie umiarkowanych ilości czerwonego mięsa, które zawiera więcej cholesterolu niż indyk.
  • potas
    utrzymuje odpowiednie ciśnienie krwi i prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.
    Jego niedobór powoduje nerwowość ale również rozchwianie i brak równowagiindyk wartości
  • fosfor
    odpowiada za zdrowe kości i mocne zęby, zauważ że jest składnikiem wielu past do zębów. Lepiej przyswajać go naturalnie z pożywieniem, jak np. z indykiem
  • witamina D
    królowa witamin, jej niedobór powoduje depresję, apatię a także problemy ze skórą. Wspaniale uzupełnia wchłanianie wyżej wymienionego pierwiastka – fosforu a także wapnia. Wspomaga funkcjonowanie układu odpornościowego, a także podział komórek.
  • cynk
    zawiera udo z indyka, a jego wpływ na zdrowie jest nieograniczony: zmniejsza znużenie, zmęczenie, reguluje funkcjonowanie układu nerwowego, błon śluzowych. Jest również pomocny w schorzeniach skóry np. trądziku
  • witaminy z grupy B
    zawiera z kolei filet z indyka. Witamina B6 pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego i w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek, witamina B12 przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego i pomaga prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego oraz utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych.

 

Już po samym składzie widać, jak wartościowe jest jedzenie mięsa z indyka 🙂 Co więcej, dodatkowe walory jego spożywania to smak, zapach – mięso jest lekkie i bezzapachowe.

Dlatego polecam serdecznie wszystkim tym którzy nie lubią intensywnego zapachu mięsa – w przypadku indyka w ogóle go nie czuć! 🙂

mięso z indyka

Jak przygotować i podawać mięso z indyka

Obróbka termiczna mięsa jest wyjątkowo ważna z tego względu, że źle przyrządzone spowoduje utratę jego cennych wartości.

Mięso z indyka możesz przyrządzać na wiele sposobów – od gotowania po pieczenie a także grillowanie. Dla walorów odżywczych indyk powinien być wrzucony do gorącej wody na chwilę lub do wysoko nagrzanego piekarnika.

Ponieważ indyk sam w sobie nie posiada smaku, idealnie sprawdzi się do połączenia z wyrazistymi w smaku przyprawami i innymi warzywami, owocami.

Po więcej informacji o obróbce indyka  odsyłam Cię do strony Turkey from Europe (wingsofquality.eu)
gdzie znajdziesz także mnóstwo przepisów na smaczne dania z tego mięsa 🙂

jak jeść mięso z indyka

Korzyści z jedzenia mięsa z indyka

  • jest niskokaloryczne
  • wysoka zawartość białka
  • ma uniwersalny smak, przez co sprawdzi się w każdej kuchni
  • zawiera mnóstwo wartościowych składników koniecznych dla zachowania zdrowia
  • nie wymaga długiej obróbki termicznej
  • wzmacnia kości i zapobiega osteoporozie
  • utrzymuje równowagę psycho-fizyczną
  • stymuluje układ odpornościowy

 

Nie tylko ja, ale każdy dietetyk poleci spożywanie mięsa z indyka ponieważ jest wartościowe. Sama wiele lat unikałam mięsa, doprowadzając się do niedoborów składników mineralnych i problemów ze skórą, dlatego wiem jak ważne jest uzupełnianie diety o odżywcze mięso. A Ty? jadasz mięso z indyka? Daj znać w komentarzu! 🙂

Ściskam,

Marta

Czytaj także...

8 Comments

  1. Magda N. says:

    uiwlebiam szczególnie grillowane co niedzielę w lecie tak jemy jest cudowne i przede wszystkim zdrowe

    1. Marta Pardyak says:

      też bardzo lubię grilowane mięsko z indyka 🙂

  2. Estera Zabłocka says:

    uwielbiam indyka <3 chudziutkie mięsko moje dzieci je uwielbiają!!!

    1. Marta Pardyak says:

      dokładnie, mięso z indyka jest idealne dla dzieci – pełne odżywczych składników

  3. Nie potrafię przyrządzać indyka

    1. Marta Pardyak says:

      każdy się kiedyś uczy, a jest on naprawdę stosunkowo prosty w przyrządzaniu 🙂

  4. Zdrowsze i niskokaloryczne mięso a w dodatku smaczne 🙂

    1. Marta Pardyak says:

      Dokładnie tak 🙂 Osobiście indyk to jedyny rodzaj mięsa jaki jadam od dawna 🙂

A Ty co o tym sądzisz? :)