Life Style

Domowe sposoby na zaparcia – jak poprawić trawienie :)

Zaparcia to wyjątkowo częsty problem, który jednak może być szybko zniwelowany. Jeśli cierpisz na tą nieprzyjemną dolegliwość – zobacz moje domowe sposoby na zaparcia – działają! 🙂

Domowe sposoby na zaparcia

Istnieje wiele sposobów na łatwiejsze wypróżnianie, ja podaję zaledwie kilka. Z pewnością ważna jest dieta i zrezygnowanie z wysoko przetworzonych potraw, napojów gazowanych. Wszystko co ułatwia perystaltykę jelit, sprzyja też wypróżnianiu. Oczywiście nie musisz z wszystkiego rezygnować, ale jeśli chcesz aby zaparcia zniknęły, warto wprowadzić nowe nawyki żywieniowe do diety.

Domowe sposoby na zaparcia – Kefir

Starodawny babciny sposób na zaparcia to właśnie kefir i inne produkty mleczne. Ponieważ kefir ma dobre kultury bakterii – probiotyki które zbawiennie działają na perystaltykę jelit, warto go wdrożyć do codziennego jadłospisu jeśli masz zaparcia. Kefir jest tak uniwersalnym produktem, że możesz go stosować jako dodatek do musli, kaszy, sałatek albo – pić na czczo każdego ranka pół szklanki.

Dieta bogata w błonnik

Nie od dziś wiadomo, że błonnik ma kluczowe znaczenie dla zdrowia jelit i łatwego wypróżniania. Usprawnia pracę jelit a także przesuwanie treści pokarmowych, dzięki czemu niweluje problemy zaparcia i zbyt rzadkiego wypróżniania. Błonnik jest bardzo ważny dla jelit ponieważ jakby karmi “dobre” bakterie, wzmacniając mikroflorę jelitową.

sposoby na zaparcia

Suszone śliwki na zaparcia

Kolejny skuteczny sposób na wypróżnianie to suszone śliwki które osobiście uwielbiam – są bardzo sycące i słodkie! Wystarczy kilka śliwek żeby zmniejszyć uczucie głodu, ale także – już przy pierwszym razie mogą one Ci pomóc w wypróżnianiu. Suszone śliwki na zaparcia są głównie skuteczne z powodu wysokiej zawartości błonnika, który jak już wiesz – pomaga się wypróżniać 🙂

 

Domowe sposoby na zaparcia – pestki dyni

O tym jak cenny jest olej z pestek dyni pisałam tutaj, a więc i same pestki z dyni mają dobroczynny wpływ nie tylko na jelita, ale i zdrowie. Pestki dyni to superfoods. zwalczają wszelkie pasożyty które utrudniają wypróżniane, oczyszczają organizm z toksyn, a ponadto – stanowią bogactwo minerałów. W tych małych ziarenkach znajdziesz magnez, żelazo, cynk, potas. Pestki dyni są naturalnym suplementem na odporność jak i na łatwe wypróżnianie.

domowe sposoby na zaparcia

Siemię lniane

Siemię lniane również zawiera bogactwo błonnika, usprawnia przesuwanie się mas kałowych i w dodatku wzmacnia prawidłową motorykę jelit. Inaczej pisząc – regularne spożywanie siemienia lnianego ułatwia wypróżnianie i po prostu niweluje ten problem.

Co więcej – siemię lniane wykazuje znaczne korzyści dla systemu nerwowego, włosów i paznokci. Po prostu warto go pić lub jeść 🙂

Domowe sposoby na zaparcia – olej lniany

Olej lniany to jeden z moich ulubionych sposobów na pozbycie się toksyn, pisałam o tym we wpisie jak ssać olej . Oprócz tego, picie oleju lnianego daje wymierne korzyści dla układu pokarmowego – działa rozkurczowo, żółciopędnie i oczyszczająco.

Usprawnia przemianę materii a tym samym – pracę jelit. Możesz go pić codziennie rano na czczo (podobnie jak kefir) dla najlepszych rezultatów. Wystarczy 1 – 2 łyżki oleju codziennie żebyś odczuła łatwiejsze wypróżnianie 🙂

olej lniany na zaparcia

Napary ziołowe na wypróżnianie

Domowe sposoby na zaparcia nie mogły się obyć bez mocy ziół – które tak naprawdę są dobre na wszystko. Jeżeli chodzi o zioła na wypróżnianie – z pomocą przychodzą takie zioła jak: pokrzywa, liście brzozy i senesu, pietruszka. Taki napar ze świeżo zaparzonych ziół pij dwa razy dziennie – ale nie częściej, ponieważ mieszanka na zaparcia jest dość mocna i możesz spowodować rozregulowanie jelit.

 

Kochani moje domowe sposoby na zaparcia są proste i skuteczne 🙂 Jestem bardzo ciekawa czy coś dopisalibyście do tej listy? Proszę o komentarze! 🙂

Ściskam mocno,

Marta

Czytaj także...

3 Comments

  1. kasii says:

    duuzo plynow, platki owsiane i siemie lniane , to moje sposoby 🙂 a na awaryjne sytuacje mam przetestowane czopki eva qu – tak po okolo 10 min jest ulga 🙂

  2. Błonnik przede wszystkim. Sama sie o tym przekonałam.

    1. Marta Pardyak says:

      tak błonnik to podstawa jeśli chce się poprawić jelita 🙂

A Ty co o tym sądzisz? :)