Life Style

Jak wzmocnić organizm po covidzie i jak dojść do zdrowia!

Koronawirus towarzyszy nam już kilka lat, większość osób mimo szczepienia – miała już covid, będzie mieć lub właśnie go przebywa. Zapraszam na wpis jak wzmocnić organizm po covidzie – sposoby na powrót do zdrowia które działają 🙂

Jak wzmocnić organizm po covidzie

Sposoby które podaję poniżej są skuteczne na powrót do zdrowia nie tylko po covidzie, ale także po każdej innej chorobie jak grypa czy zapalenie krtani itp. Podaję uniwersalne sposoby – pamiętaj że nie zawsze one mogą być wystarczające – natomiast zawsze będą pomocne.

Ponieważ każdy zakażenie covid przechodzi indywidualnie, i tak naprawdę w moim przypadku – objawy były zupełnie inne niż większość kanałów podaje, miej na uwadze że powrót do zdrowia może być dłuższy lub krótszy. Wszystko zależy od tego, jak ciężko przechodziłaś koronawirusa.

Koronawirus – sposoby na to jak wzmocnić organizm

Odpoczywaj ile tylko możesz i chcesz

Dla mnie osobiście to najważniejsze było – regeneracja i odpoczynek. Przyznam że dałam sobie fory na wszystko – od pracy, od czytania – które również może Cię męczyć, od zajęć dnia codziennego. Starałam się jak najwięcej odpoczywać i po prostu wzmacniać siły. Wysypianie się – to kolejny punkt który uważałam za kluczowy przy koronawirusie. Jak wiesz, to właśnie sen jest najlepszą formą regeneracji.

Wiem że nie wszyscy w covidzie mogą spać, u mnie akurat sen był bardzo mocny, w przeciwieństwie do tego co się zaczęło po covidzie. Chwalę sobie czas odpoczynku i totalnego resetu, bo wiem że nie każdy – szczególnie mając rodzinę, może sobie na to pozwolić.

Jednak pamiętaj że Twoje zdrowie jest najważniejsze i nikomu nie pomożesz sama będąc chorą. Tak więc aby wzmocnić organizm po covidzie, powinnaś dużo wypoczywać i spać.

jak wzmocnić organizm po covid

Ćwiczenia oddechowe czyli jak wzmocnić organizm po covidzie

Oddech jest niesamowicie ważny, oczywiście nie tylko gdy masz koronawirus, ale w każdym innym dniu również 🙂 Niemniej jednak, to właśnie po covid dotlenienie organizmu jest absolutnie koniecznością! Masz wiele poradników odnośnie tego jak oddychać prawidłowo, ja sama zachęcam do ćwiczenia oddechu w jodze. Działasz wtedy kojąco nie tylko na organizm ale i na umysł – co jest równie istotne.

Najważniejsza zasada przy oddychaniu relaksacyjnym jest taka, że wydech jest dłuższy niż wdech. Na przykład – wdech robisz do 4 a wydech do 6, kolejno zwiększając ilość wdechów i wydechów. Powtarzaj taki proces w ciszy i w skupieniu przez około 5 minut na dobry początek. Co dają takie ćwiczenia oddechowe? Jak już wspomniałam – dotleniasz płuca, usprawniasz funkcjonowanie układu oddechowego i odpornościowego.

Zostało poparte badaniami naukowymi że oddech działa wzmacniająco na nasz układ immnunologiczny.

marta pardyak

Ruszaj się!

Ruch to zdrowie a po covidzie szczególnie! UWAGA – powoli wracaj do aktywności fizycznej jeśli chcesz trenować! Sama pierwszy raz na siłownię poszłam dwa tygodnie po kwarantannie, i wcale się nie “przemęczałam”, bardziej dla rozruchu. Niestety wieczorem zaczęłam mieć znowu nieprzyjemny ścisk w klatce piersiowej, co domniemam znaczyło że za bardzo dałam sobie popalić…

Twój organizm jest bardzo mądry i wie czego potrzebujesz i w jakim natężeniu. Nie miej ŻADNYCH wyrzutów sumienia jeśli nie będziesz ćwiczyć miesiąc – regeneracja jest najważniejsza! Jednak ruszanie się nie musi od razu znaczyć interwałów na siłowni, ważne żebyś się dotleniała i dawała swojemu organizmowi znak do pracy – spacery, jakiś rowerek, lekko i przyjemnie – jest jak najbardziej wskazany.

Aby wzmocnić organizm po covidzie, zaleca się codziennie 20 – 30 minutowy spacer, niekoniecznie szybkim tempie. Ważne żeby w ogóle się ruszać 🙂 Jeśli masz ochotę na siłownię – stopniowo wracaj do swojego poziomu ćwiczeń, nawet jeśli zajmie Ci to dwa miesiące. Pamiętaj że liczy się każda aktywność.

koronawirus

 

Dieta po covidzie

Co jeść po koronawirusie? Cóż, nie ma tu cudów – im zdrowiej tym lepiej. Ponieważ odporność po covidzie jest słabsza, warto skupić się na jej wzmocnieniu.

O tym jakie zioła spożywać na odporność pisałam tu  Możesz także poczytać o naturalnych antybiotykach, które także postawią Cię szybciej na nogi. W diecie skupiaj się nie tylko na warzywach i owocach, ale też na zdrowych tłuszczach – mam tu na myśli mięso, ryby. Ponieważ NNKT odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i odpornościowego, tak ważnego gdy dopadł Cię koronawirus. Pamiętaj także, że przechorowanie covid to jedno, a drugie – wytworzenie przeciwciał po covidzie w Twoim organiźmie! Im więcej ich będzie, tym większą masz odporność nabytą.

Produkty bogate w NNKT aby wzmocnić organizm po covidzie to:

  • Awokado
    Oleje – oliwa z oliwek olej lniany (które jest świetny także na włosy)
    Orzechy – włoskie, z nerkowca, brazylijskie
    Ryby – łosoś, pstrąg, makrele
    Nasiona – pestki z dyni, pestki słonecznika, nasiona chia

koronawirus jak się wzmocnić po covidzie

Oprócz tego, warto zadbać o nawodnienie – woda to podstawa! Pij dużo, nawet 3 litry dziennie, możesz sobie robić herbatki wzmacniające, ziołowe a także zieloną herbatę. Woda bardzo dobrze usprawnia usunięcie toksyn z organizmu, przyspiesza przemianę materii. Picie wody podnosi także wydolność fizyczną, która po koronawirusie nie jest na najlepszym poziomie. Jako uzupełnienie diety – bardzo polecam synbiotyki! Są to żywe kultury bakterii, które w znakomity sposób uzupełniają florę bakteryjną jelit, działają antyalergicznie, łagodzą objawy jelita drażliwego itp. Dodatkowo, poprawiają odporność organizmu. Polecam synbiotyki w saszetkach do picia – nie w kapsułkach (aby nie obciążać wątroby).

 

Kochani, moje sposoby jak wzmocnić organizm po covidzie już znacie, a jakie są Wasze tipy? Będę bardzo wdzięczna za komentarze, ponieważ jak widzicie koronawirus dalej panuje, a zakażeń przybywa. Pomóżmy sobie nawzajem!

Na youtube także mówię o regeneracji po covidzie – zobacz tu

Życzę wszystkim zdrowia na cały 2022!

Ściskam mocno,

Marta

Czytaj także...

5 Comments

  1. Dagmara says:

    polecam jeszcze aloes ! dzięi za wpis jest bardzo pomocny

    1. Marta Pardyak says:

      aloes też piję! nie mam jakoś doświadczenia czy rzeczywiście pomaga na regenerację po covidzie, ale ogólnie jest warty polecenia 🙂

  2. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym, którzy przeszedł covida bardzo ciężko i z prześwietleń nawet wynikało, że ma zjechane płuca okropnie. Ale, że jest osobą bardzo świadomą swojego organizmu przeżył (choć już saturację miał bardzo niską i myśleliśmy, że umrze). Po covidzie doszedł do siebie robiąc dużo ćwiczeń oddechowych i fizycznych wspierających wydolność płuc. Do tego witaminy i inhalacje.

    1. Marta Pardyak says:

      hej dzięki za komentarz! możesz napisać jakie brał witaminy konkretnie i jakie robił ćwiczenia? Jestem bardzo ciekawa co mu tak pomogło. Z góry dziękuję i życzę zdrowia!

      1. Anonim says:

        Po covidzie najbardziej pomogły mi zioła:Ashwagandha, Gotu Kola i Różeniec Górski, korzeń Maca. Oczywiście nie zażywałam ich jednocześnie. Gdy kończył się czas przewidziany na jedno z tych ziół, przechodziłam do następnego. Oczywiście do tego każdego dnia ćwiczenia fizyczne i wysiłek na powietrzu (chodzenie po górach, spacery do parku szybkim marszem). Ponad to codzienniećwiczenia oddechowe. Dietę miałam taką jak w powyższym artykule. Robiłam również inhalacje olejkami eterycznymi (sosnowy, eukaliptusowy, z drzewa herbacianego).

A Ty co o tym sądzisz? :)