KOSMETYKI
Life Style,  Uroda

Kosmetyki w Polsce czyli kosmetyczne disco polo

Od dwóch lat odnoszę wrażenie, że kosmetyki w Polsce to takie kosmetyczne DISCO POLO! Każdy wszystko poleci żeby tylko dostać darmoszkę, a słaba jakościowo marka dostaje nagrodę w kategorii LUKSUS :). Odkrywam więc, jak rodzime kosmetyczne disco polo wygląda! czytaj dalej!

 

Kosmetyki na bogato

Na swoim fanpage, gdzie szczycę się tym, że większość odbiorców to docelowo branża kosmetyczna i profesjonaliści, ale także dziewczyny uczące się do miana kosmetologów, jak również dziewczyny interesujące się urodą i pielęgnacją, rozpoczęłam dyskusję na temat tego:

CZY MARKA DROGERYJNA MAJĄCA PREPARATY W PORYWACH DO 30 ZŁ JEST MARKĄ LUKSUSOWĄ

Wyniki przeprowadzonej przeze mnie ankiety (jest jeszcze aktualna) mówią jednoznacznie że NIE (95%).

Dlaczego zadałam takie pytanie? Ponieważ wydaje mi się rażącym nietaktem, aby bardzo popularna marka nie tylko dostawała nagrodę jako “SUPER LUKSUSOWA MARKA 2018” ale również się nią szczyciła. Oczywiście nie widziałabym w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt że:

a. marka jest dostępna WSZĘDZIE. Preparaty nie przekraczają wspomnianych 30zł

b. marka NIE JEST niszowa, nie ma znakomitych składów, ani technologii produkcji

c. marka przyjęła strategię użyteczności a nie niszowości

Tylko mnie nie zabijajcie 😀 – uważam że każda półka cenowa w kosmetyce, szczególnie na rodzimym rynku jest potrzebna. Nie rozumiem tylko, dlaczego taka marka dostaje nagrodę LUKSUS a nie np. TANIE a DOBRE.



 

Świat kosmetyki czyli jak zbić hajs

Powyższa sytuacja tylko dowodzi to, co od dawna dzieje się w branży kosmetycznej, która umówmy się, od paru lat tak szybko się rozwija, że połowa firm szybciej się zwija niż rozwija. Podobnie sytuacja wygląda z wszelkimi maściami kongresami, eventami, sympozjami….o matko!! Gdybym miała na to wszystko jeździć, to albo bym musiała nic innego nie robić, albo być bardzo znudzoną osobą. Teraz nagle każdy “organizator” od dawna “ma na uwadze rozwój branży kosmetycznej’ i “szerzenie informacji i wiedzy” – taaa, świetnie, a 5 lat temu gdzie byli Ci wszyscy ludzie?

Bo ja jestem z czasów, gdzie były dwa, na poziomie duże Kongresy Kosmetyczne w Polsce i wiecie co…przynajmniej był poziom. Poziom i przede wszystkim, wydarzenia naprawdę dla branży a nie każdego kto chce sobie fotę strzelić z Joanną Krupą. Dżizas!!!! Niestety, ale doczekałam czasów, że WSZYSTKO w kosmetyce można kupić – wykształcenie, salon kosmetyczny (każdy może założyć), NAGRODY dla Kosmetyczki roku, marki roku, kremu roku, gwiazdy roku. Dziewczyny po kursach nazywają się PRO, a salony? Sprzedają zabiegi jak np. mikrodermabrazję za…40zł!!!!

Sekrety Urody Koreanek

 

Kosmetyki za gębę za barter czyli hajs się musi zgadzać

Uważam że to bardzo psuje rynek, szczególnie dla osób które po pierwsze – są w branży, ale są również w niej sercem i od dawna.

NIE WSZYSCY są do kupienia i NIE WSZYSTKO powinno być na sprzedaż.
Kolejny przykład z życia blogera tym razem – niektóre firmy nie interesują się wykształceniem i kursami, ale to jaki ma zasięg dana blogerka. To jest żenujące, dla osoby która całe życie poświęca na kosmetykę, aby stawać w szranki z dziewczynką 22 letnią która NIE MA POJĘCIA o kosmetologii, ale ma najlepsze intratne kontrakty bo ją obserwuje np. 30k followersów. Dlatego też, sama, nie staję nigdy do zawodów o żadne kosmetyki i promocje.

Po pierwsze nie muszę, po drugie wiem, że prawdziwa jakość zawsze obroni się sama. Jest kilka firm kosmetycznych w Polsce które bardzo sobie cenię, ponieważ są to naprawdę firmy którym zależy na jakości, standardzie i co najważniejsze – profesjonaliźmie! Nie znajdziesz ich w co drugim blogu, bo, na szczęście, to firmy które dbają o spójny przekaz i szczery rozwój kosmetyki. Nie jest to absolutnie żadna reklama, a podziękowanie i uznanie dla tych firm: Dermaquest, John Masters Organics, Cuccio, Skinceuticals, iS Clinical, Sisley. To tak z grubsza 🙂 Te firmy przywracają wiarę w prawdziwą kosmetykę która mam nadzieję, wróci na odpowiednie tory 🙂

 

Zachęcam do dyskusji, zostaw koniecznie komentarz 🙂



4 komentarze

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.